hírek : Brawn aggódik a gumik miatt |
Brawn aggódik a gumik miatt
2006.03.29. 20:10
A Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn szerint az új, V8-as motorok jelentős hatást gyakorolnak a gumik viselkedésére is.
Brawn aggódik a gumik miatt
A Motorsport aktuell című német lapnak nyilatkozva a Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn arra a jelenségre hívta fel a figyelmet, hogy az új, V8-as motorokkal sokkal nehezebben melegszenek fel a gumik, mint a régi hajtóművekkel. Emiatt a brit szakember kissé aggódik is csapata és a Bridgestone várható teljesítménye miatt az Ausztrál Nagydíjon.
Amint Brawn elmondta, a Toyotának az a legnagyobb gondja a gumikkal, hogy autójuk nagyon nehezen melegíti azokat fel üzemi hőfokra. Brawn szerint ez a probléma a Ferrarit is elérheti az első két versenynél hűvösebb időjárási körülmények között zajló versenyeken: „Bahreinben meleg volt, Malajziában szintén. Mindkét alkalommal versenyképesek voltunk, de el tudom képzelni, hogy nehézségeink adódhatnak, ha a hétvégén hűvösebb lesz az idő. A gumik teljesítménye ugyanakkor nagyon egyenletes, ami szintén a kisebb motorteljesítmény miatt van. Általánosságban véve az alacsonyabb hőmérséklet kisebb terhelést jelent a guminak.”
„A gumik most kisebb mértékben melegednek fel, mint tavaly, ami azért van, mert az autók teljesítménye 200 lóerővel kisebb. Nehezebbé vált megfelelő hőmérsékletre hozni őket.” – fejtegette tovább a technikai igazgató.
Brawn a gumik kapcsán arról is beszélt, hogy némileg „zsákbamacska” az, hogy mely csapatok választanak jó gumikat egy futamra és melyeknek nem sikerül ez: „Sokan elfelejtik, hogy mennyire korán el kell döntenünk azt, hogy milyen gumikat akarunk vinni egy versenyre. A döntést 10 nappal a futam előtt meg kell hozni. És ha csak Melbourne-re gondolunk, akkor ez elég nehéz dolog. Nemrég 39 fokot mértek ott, de az elmúlt években a verseny hétvégéjén mindig meglehetősen hűvös volt. Szóval akkor milyen gumikat is válasszunk?”
Brawn úgy véli sokat jelent a Bridgestone számára, hogy idén már nem a Ferrari az egyetlen nagy csapatuk, hanem kapnak adatokat a Toyotától és a Williamstől is: „A Bridgestone-nak most öt csapata van és noha Malajziában mind az öt más gumit választott, mindannyian ugyanabba az irányba fejlesztünk. Ez előny.”
A szakember elárulta, hogy Michael Schumacher és Felipe Massa az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein feltehetőleg egy szett gumival kell majd, hogy beérjék egész nap, mivel a friss abroncsokkal takarékoskodni kell az időmérő edzésre és a futamra: „Ha használt gumit teszel fel, az mindig teljesítménycsökkenéssel jár. A friss gumi egyszerűen gyorsabb köridőket tesz lehetővé.” |
|