Az FIA Motorsport Világtanácsa a szerdai napon a párizsi ülésén jóváhagyta a 2008-as évre szóló szabálymódosításokat. Annak ellenére, hogy az új rendszer nagymértékben hasonlít a jelenlegihez, mégis tartalmaz néhány drasztikusabb változtatást.
A kiadott közleményben elhangzott, hogy a versenynaptárban összesen 20 futamnak adnak helyet, és megszüntetik az oly sok bírálatot kapott 10 rajthelyes büntetést.
Az elmúlt időszakban egyre többet beszéltek arról, hogy három évre befagyasztják a motorok fejlesztését, de ennek ellenére mégis bővíteni kívánják a versenynaptárat egészen pontosan 20 futamra.
A legutóbbi Maláj Nagydíj alkalmával nem kis zavart okozott a motorcserék miatti 10 rajthelyes büntetések kiosztása, mivel a végső rajtfelállás sorrendjét tulajdonképpen csak a futam napján tudták végérvényesen nyilvánosságra hozni. Az ilyen, és az ehhez hasonló esetek elkerülése érdekében az FIA törvényhozó testülete egy alternatív rendszer bevezetésén töri a fejét.
Az FIA szerint azokra az autókra, amelyekben motort, vagy sebességváltót kell idő előtt cserélni (a sebességváltókat egyébként négy nagydíjon keresztül kellene majd használni), súlybüntetést fognak kiszabni, ami egészen pontosan azt jelenti, hogy 15 kg-nak megfelelő plusz súlyt kell magával cipelnie az adott futamon.
A módosítások között szerepel többek között az új csapatok 48 millió dolláros „nevezési díjának" eltörlése is, amelyet az eddigiekben kötelező jelleggel beszedtek tőlük. A szezon alatt lebonyolított tesztek mennyiségét pedig 30.000 km-ben állapították meg.
A parc fermere vonatkozó előírások is meg fognak változni aszerint, hogy a nagydíjak alkalmával a csapatoknak minden este át kell adniuk a versenygépeiket, vagyis a jelenlegi szombat esti leadási határidő ezek szerint fog módosulni.
A 2008-as, 2009-es és a 2010-es szezonra egyetlen egy gumibeszállítót kívánnak látni a Forma 1-ben, amelyik a jelenlegi bordázott kivitelű abroncsok helyett slick gumikat gyártanak majd a száguldó cirkusz számára. Az azt követő időszakra vonatkozóan pedig új pályázatot fognak kiírni. A gumiabroncsokkal kapcsolatban egy további lépésként alkalmazni fogják a gumimelegítő paplanok használatának betiltását, és hasonló intézkedést foganatosítanak majd a tartalék autókkal kapcsolatban is.
A fentiekben ismertetett újítások között szerepel még az is, hogy a motorgyártók maximum két csapatot láthatnak el erőforrásaikkal, ami alól csak az FIA által kiadott engedély esetén lehet csak eltérni.
A V8-as erőforrásokra vonatkozóan befagyasztanák azok fejlesztését három évre, vagyis június 1-ig (ez a határidő még azonban tárgyalási alapot képez) véglegesíteniük kell a jelenlegi erőforrásokat. Ezt követően pedig az FIA megtiltaná, hogy a motorokon a 2010-es szezon végéig változtatni lehessen.