hírek : Interjú Michael Schumacherrel |
Interjú Michael Schumacherrel
2006.03.17. 14:26
Kérdés: Michael, a biztató bahreini szezonkezdés után mennyire vagy optimista a második verseny előtt?
Michael Schumacher: Az első verseny valóban optimizmust vált ki belőlem. A bahreini futam előtt nem voltunk teljesen biztosak abban, hogy milyen szinten állunk. Hogy valahol az elején leszünk, az világos volt számunkra, de hogy ennyire jól ment, az meglepett minket. Ennek megfelelően motiváltak vagyunk, hogy ott folytassuk, ahol az előző versenyen abbahagytuk. A hőség nem hiszem, hogy problémát fog jelenteni számunkra, így bízom benne, hogy itt is versenyképesek leszünk.
Kérdés: Mitől lett a Ferrari hirtelen ismét sikeres?
Schumacher: Mert ellentétben a tavalyi szezonnal, idén ismét jó autónk van.
Kérdés: Mi az pontosan, ami idén jobb?
Schumacher: Az aerodinamika. Ezen a téren sokat behoztunk, de az összcsomag terén az aerodinamikai és mechanikai részek között is – és természetesen a gumik terén is.
Kérdés: A javulásotoknak van köze a kerékcsere visszatéréséhez?
Schumacher: Nem. Ezt már többször próbáltam elmagyarázni: tavaly volt néha olyan problémánk, hogy a gumik elkoptak. Ezzel a köridők is lassultak. A kerékcsere egyetlen előnye, hogy ilyen most már nincs, de ennek ahhoz az egy-két másodperchez, amellyel már a verseny elején is lassabbak voltunk, nincs köze. Azt lehet mondani, hogy egyszerűen egy általános teljesítmény problémánk volt.
Kérdés: Volt olyan csapat Bahreinben, amely meglepett?
Schumacher: Nem igazán – talán a Williams kivételével, akik nagyon erősnek bizonyultak.
Kérdés: Nico Rosberg teljesítménye lenyűgöző volt, nem igaz?
Schumacher: Igen, jó eredményt ért el és számára ez egy jó hétvége volt, nem kérdés.
Kérdés: Mit szólsz a Toyota borzasztó teljesítményéhez?
Schumacher: Már a teszteken látszott, hogy problémáik lehetnek.
Kérdés: Hogy tetszik az időmérő edzés?
Schumacher: Pozitívnak és érdekesnek találtam. Azt hiszem az akció, az, hogy mindig történik valami a pályán, kompenzálja, hogy néhány dolog túl bonyolult. Remélem, hogy majd még letisztul. Természetesen vannak dolgok, amelyeken még lehetne változtatni, hogy a rendszer egyszerűbb legyen, de talán ez meg is fog történni valamikor.
Kérdés: A legtöbb fiatal versenyző a mérnökei utasítását követte. Nálad mi volt a helyzet?
Schumacher: Általában az ember kimegy a pályára és pontosan tudja mennyi kört kell teljesítenie, majd ismét bemegy a boxba. Korábban ez csak egy kör volt, így természetesen nem kellett a boxszal beszélni. Most a csapat jobban előtérbe került, ami érdekes tud lenni.
Kérdés: Bahrein után el lehet mondani, hogy négy élcsapat van. Ez előrejelzi a világbajnokságot?
Schumacher: Igen, ezt mondanám, hiszen ezek a csapatok nemcsak véletlenül voltak gyorsak, hanem a versenytávon is. Voltak szakaszok, amikor a Renault valamivel erősebb volt, aztán mi voltunk egy kicsit erősebbek, aztán kiegyensúlyozott volt – és nem látok okot arra, hogy a jövőben ne lehetne így. Lehetséges, hogy egy adott pálya karakterisztikája egy csapatnak jobban fekszik. Van négy, talán öt csapat is, amely szorosan együtt van, ilyenkor a helyezések nagyon változatosak lehetnek, mert a köridők hasonlóak. A következő lényeges dolog a fejlesztés. Erre még várnunk kell.
Kérdés: Hogy kezeled le a hőséget?
Schumacher: Tegnap fociztunk – egy kicsit meleg volt. Én azonban általában nem izzadok sokat.
Kérdés: A pletykák szerint meghosszabbítottad a szerződésedet a Ferrarival…
Schumacher: Nem hiszem, hogy bármit hozzá kellene fűznöm ehhez. Ha valaki írni akar valamit, akkor megteheti, de nálam semmi sem változott. Többet nem tudok mondani, semmi újdonság nincs ezzel kapcsolatban.
|