hírek : A Ferrari hajlandó módosítani az első szárnyon |
A Ferrari hajlandó módosítani az első szárnyon
2006.03.19. 17:40
Múlt héten a Renault a Ferrari hátsó terelőszárnyát kifogásolta, a mai napon pedig a Scuderia első szárnya kellett zűrzavart a boxutcában. A Formula-1 nyolc csapata panaszt emelt az FIA-nál az olasz istálló első szárnyai ellen, majd óvással fenyegettek. A Honda csapatvezetője, Nick Fry az Autosport-nak adott interjúban a jelenlegi helyzetről beszélt
Fry az FIA-tól várja a megoldást
"Az FIA még az előtt tisztázni fogja az ügyet, hogy Melbourne-be repülünk. Éppen erre van szükségünk. Megkérdeztük Charlie Whitingot, hogy melyik szabályért elmezés a helyes. Nem lenne szerencsés, ha a Ferrari interpretációját fogadnák el, mivel akkor mindenkinek hasonló szárnyakat kellene alkotnia." – jelentette ki a Honda technikai igazgatója, Nick Fry.
A 248 F1-es versenygép első szárnya megfelel az előír ásoknak, ám ellent mond az FIA biztonságot szolgáló elveivel.
"Már hat hónapja tudunk erről, de a helyzet igen bonyolult. Az FIA nincs egyszerű helyzetben a mérésekkor. Szerencsénk volt, hogy a német televízió látható bizonyítékot szállított." – tette hoz zá Fry, a 'Premiere' felvételeire hivatkozva.
A Ferrari nincs egyedül
Fry úgy véli, hogy az FIA-nak mindenképpen lépnie kell az ügyben. "Bárki megnézheti a felvételeket és levonhatja a következtetéseket. Nem kell, hogy mérnök legyen valaki." – jegyezte a csapatvezető, miközben f elhívta a figyelmet arra, hogy a Ferrari nincsen egyedül.
"A nyolc tiltakozó csapat közül ketten hasonló helyzetben vannak. Bízunk benne, hogy a melbournei futamig sikerül mindent tisztázni." – így Fry.
A Ferrari hajlandó módosítani
A csapatok felhívták a Ferrari figyelmét arra, hog y amennyiben nem változtatnak a szárnyon a soron következő megmérettetésig, sor kerülhet az óvásra. A Ferrari csapatvezetője, Jean Todt nem aggódik emiatt.
"Ross (Brawn) kapcsolatban állt az FIA-val. Úgy gondolják, hogy legális autókkal versenyeztünk. Ha azt akarják, hogy cselekedjünk, akkor meg is tesszük, de ha az autó nem felelne meg a szabályoknak, akkor nem igazán beszélhetnénk a mai eredményünkről. Csapatvezető vagyok, nem technikus. A technikusi csoport meg fogja tenni javaslatait." – hangzott a Ferrari reakciója.
Amennyiben a Ferrari valóban módosít az első szárnyon, a vita is megoldódik, feltéve, hogy a nyolc panasszal élő csapat nem támaszt hasonló követelményeket a Ferrarival szemben, a hátsó terelőszárny esetében is.
|