hírek : Rob White: Jó a szezonkezdet, de hosszú még az út … |
Rob White: Jó a szezonkezdet, de hosszú még az út …
2006.03.20. 15:01
A Renault technikai igazgatója talán még álmában sem merte remélni, hogy a bahreini győzelmüket követően a Maláj Nagydíjon kettős győzelmet aratnak.
Aktuális szám
Rob White: Jó a szezonkezdet, de hosszú még az út …
A Renault F1-es csapat technikai igazgatója talán még álmában sem merte remélni, hogy a bahreini győzelmüket követően a Maláj Nagydíjon a két versenyzőjük az első két helyen fog végezni.
Köztudottan a malajziai időjárási körülmények - a magas hőmérséklet és az ehhez tartozó páratartalom - egyáltalán nem kedvez a motoroknak. Mivel az idei évben bevezetett szabályok miatt már csak V8-as erőforrásokat lehet használni, a csapatok mérnökire még azzal kapcsolatban is hatalmas feladat hárul, hogy minden egyes nagydíjra a maximális teljesítmény mellett a maximális megbízhatóságot is ki tudják csikarni ezekből a szerkezetekből. Ha pedig jön egy extrém körülmények között megrendezett futam - mint például az elmúlt hétvégén lebonyolított sepangi viadal -, az már csak hab a tortára.
Rob, az R26-os motor az eddig megszerezhető 36 pontból 28-at tudott begyűjteni a V8-as erőforrások új korszakában. Elégedett vagy ezzel a teljesítménnyel? „Teljes mértékben. Viryben nagyon keményen dolgoztak az elmúlt 18 hónapban, hogy a lehető legjobb motorral lássák el a csapatot. A 2006-os szezonnyitó futam megnyerése igazán nagyszerű jutalma volt az elmúlt időszak hatalmas erőfeszítéseinek, és az azt követő első két helyen való befutás pedig maga az álom megvalósulása volt a számunkra. Az ünneplés után azonban tovább kell dolgoznunk. Jó volt számunkra a szezonkezdet, de hosszú út áll még előttünk. Továbbra is törekednünk kell a motorok megbízhatóságának növelésére."
Fernando Melbourne-ben és Imolában, míg Fisichella Malajziában és Melbourne-ben fog ugyan azzal a motorral versenyezni. Melyik lesz a nehezebb? „Őszintén szólva a két eset között nincsen olyan nagy különbség. A két párosítás eltérő ugyan, de egyaránt nagy igénybevételnek számít a motor szempontjából."
Véleménye szerint miért volt másoknál annyi motorcsere és probléma ezen a hétvégén? „Ezt nagyon nehéz megválaszolni, de abban szinte biztos vagyok, hogy mindegyik motorgyártó cég problémákkal küzd. A versenyek szempontjából a motorok építése sarkalatos szempont: a motorok elkészítése során meg kell találni a legmegfelelőbb egyensúlyt a teljesítmény és a megbízhatóság között. A lehető legjobban ki kell védeni az esetleges hibák előfordulásának lehetőségét. A viry-i központunk egyik legnagyobb erőssége az, hogy képesek nagyon gyorsan helyes döntéseket hozni, amit tulajdonképpen a maláj futammal be is tudtunk bizonyítani."
Terveznek-e fejlesztéseket az ausztrál futamra? „Giancarlo ugyanazt a motort fogja használni, amit ezen a hétvégén, így számára semmiféle változtatás nem fog történni. Ezzel szemben Fernando egy vadonat új motorral fog pályára lépni. Az ausztráliai futamig pedig tovább dolgozunk a teljesítmény/megbízhatóság közötti egyensúly tökéletesítésén." |
|